Online Marketing
Zowel contentmarketing als internetmarketing moet je eigenlijk zien als een patio. De patio is een mooie binnentuin, maar hoe mooi die ook is en wat er ook gebeurt; je kan niet van buiten naar binnen kijken en ook niet van binnen naar buiten. Het internet maakt het mogelijk dat jij de muren van jouw patio sloopt. Dus je kan alle mooie dingen uit de patio naar het internet laten stromen.
En denk nou niet meteen, dat is allemaal niet interessant
Want wat voor jou vanzelfsprekend is, is voor jouw bestaande maar zeker ook potentiële klanten super interessant om te zien. Wat jij doet, wat jij oplost, wat je levert, wat je betrouwbaarheid is en hoe je met je klanten omgaat. Zorg dat klanten reviews gaan plaatsen op Google, want dan wordt jouw website ook weer beter gevonden. Als je dat voor elkaar kan krijgen, dan heb je namelijk in een keer een heel leger ambassadeurs voor jouw onderneming. Hoe makkelijk en mooi is dat!?
En hoe sloop je dan jouw patiomuren?
Simpel: maak korte video’s op social media, maar je kan ook adverteren op social media. Het gaat erom dat je content maakt die lijmerig is. Waar mensen aan blijven plakken, zodat ze net wat langer blijven hangen. Het gaat niet om overtuigen, het gaat om verleiden. Dat vinden mensen altijd leuk. En dat is heel leuk offline, maar online is het essentieel om je omzet te verhogen. Gebruik dus je verbeelding en ga verrassen en verleiden!